Wiedza

7 lat Kontekst HR

30 września 2010

Mija właśnie 7 lat od założenia spółki Kontekst HR! W życiu firmy doradczo-szkoleniowej, gdzie czas mierzony jest zrealizowanymi osobo-dniami, liczbą uczestników, spotkań z klientami, tonami wysłanych materiałów szkoleniowych – to bardzo długo.

Pierwsze szkolenie Kontekst HR odbyło się we wrześniu 2003 roku dla firmy Jabil. A potem poszło już lawinowo! Od tego czasu rozwinęliśmy współpracę z ponad setką klientów z różnych sektorów rynku: firmami produkcyjnymi (branże: automotive; AGD, TV, elektronika; papiernicza; spożywcza, zielarska; metalowa; meblarska; farmaceutyczna; materiałów budowlanych, gazów technicznych i paliw; odzieżowa; kosmetyczna; chemiczna), firmami usługowymi (branże: bankowość, finanse, księgowość, ubezpieczenia, prawo; telekomunikacja, Internet, zabezpieczenia, oprogramowanie; pozostałe usługi; media; logistyka, transport; usługi medyczne; handlowa) oraz instytucjami sektora publicznego, stowarzyszeniami i fundacjami.

Działamy nie tylko na rynku polskim; mamy także doświadczenia z klientami z Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Rosji.

Jesteśmy członkiem-założycielem PIFS (2004), a w 2007 roku współtworzyliśmy polską Izbę Coachingu. Braliśmy udział w pracach Polsko-Brytyjskiej Izby Handlowej (otrzymaliśmy nominację „Firma roku 2007”) i Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej. Od 2008 roku Kontekst HR Polska jest członkiem Business Centre Club.

Rozszerzyliśmy naszą ofertę. Dziś nie tylko szkolimy (w 7 obszarach tematycznych: przywództwo, zarządzanie, zespół, coaching i szkolenia, zarządzanie projektami, sprzedaż, obsługa klienta i negocjacje, osobista efektywność), ale również prowadzimy badania, doradztwo i coaching. Możemy proponować klientom zajęcia nie tylko w języku polskim, ale także po angielsku, rosyjsku, ukraińsku, francusku i niemiecku. Nasi senior konsultanci są certyfikowanymi coachami ICC (International Coaching Community). Jesteśmy ponadto przeszkoleni w zakresie posługiwania się systemem analitycznym Success Insights.

Zmieniamy się dla naszych klientów. To dla nich dostosowaliśmy nasze procesy do systemu ISO (pierwsza certyfikacja: 2006, recertyfikacja: 2009), wydajemy newsletter (od 2007 roku ukazało się już 7 numerów), wydajemy książki i piszemy artykuły. A także organizujemy duże, cykliczne konferencje (w tym roku odbędzie się piąta!) i regionalne HR lunch meetingi (do tej pory było ich 8), które oficjalne w formie zawsze okazują się niezwykle sympatycznymi spotkaniami bardzo życzliwych sobie ludzi.

Od 2003 roku zmieniliśmy nieco nazwę (Kontekst HR to obecnie międzynarodowa grupa – Kontekst HR International Group) i unowocześniliśmy wizualizację. Przyjęliśmy wahadło Newtona za symbol naszej współpracy z klientami. Podobnie jak kulki dynamicznie oddają sobie energię i przekazują ją dalej, tak Kontekst HR rozwija się dzięki współpracy z klientami, którzy stanowią dla nas cenny impuls zmian; a z kolei my staramy się wspierać klientów w utrzymywaniu wysokiej dynamiki rozwoju.

Główną naszą działalnością pozostają szkolenia. Imponująca jest zarówno liczba osób, które od 2003 roku wzięły udział w naszych szkoleniach (jest ich ponad 30.000!), jak i liczba dni szkoleniowych (5.843!).

Dwukrotnie – w 2006 i 2007 roku – zostaliśmy uznani za najwyżej ocenianego partnera szkoleniowego Philips w Polsce. Od 2008 roku chlubimy się Medalem Europejskim – prestiżowym wyróżnieniem przyznawanym przez Europejski Komitet Społeczno-Ekonomiczny, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz Business Centre Club dla polskich produktów i usług, spełniających najwyższe standardy europejskie (nagrodzono naszą koncepcję Leadership Tool Box®). A w 2010 otrzymaliśmy tytuł „Firma Przyjazna Klientowi” potwierdzający przyjazną i profesjonalną obsługę klienta (przyznawany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania).

W ciągu 7 lat zebraliśmy mnóstwo ciekawych historii związanych z naszą pracą. A oto parę wybranych naj…:
Największa liczba osób przeszkolona w najkrótszym czasie – projekt dotyczył roli menedżera w zarządzaniu zespołem (61 szkoleń dla 643 osób w 3 miesiące).
Najbardziej egzotyczne miejsce przeprowadzenia zajęć (poza Polską) – plaże Grecji, na których szkoliliśmy z kreatywności i asertywności.
Najdalej od Warszawy położone miejsce szkolenia – na wschód: Kaługa w Rosji, na zachód – Derby w Wielkiej Brytanii.
Najbardziej oryginalnym miejscem było… hmm. Trudno tu coś wybrać, ponieważ prowadziliśmy zajęcia między innymi w: domach weselnych, gabinecie pielęgniarskim, kontenerze kolarskim, na basenie, stadionie piłkarskim, torze treningowym dla kajakarzy, fregacie rakietowej Tadeusz Kościuszko w porcie wojennym na Oksywiu…
Najniższa temperatura na sali szkoleniowej: 100C. Trener szkolił w kurtce, czapce i rękawiczkach. W odpowiedzi na uwagę zgłoszoną w recepcji hotelu usłyszał: „Przecież jest zima. Musi być zimno!”.

Kama Bokacka

Kama Bokacka
wróć