Wiedza

O czym rozmawiamy podczas mikroszkoleń?

16 kwietnia 2018

Ilość informacji przyrasta w tempie oszałamiającym. Gdybyśmy całą dotychczasową wiedzę, zgromadzoną od czasu sumeryjskich glinianych tabliczek 5500 lat temu do dzisiaj zebrali w jednym miejscu, usypalibyśmy górę większą niż Mount Everest. A kolejna taka góra wyrośnie w ciągu najbliższych dwóch – trzech dziesięcioleci! To ogromne wyzwanie dla ludzi i firm.

Żeby dotrzymać kroku stale rosnącej konkurencji, musimy ciągle uczyć się nowych rzeczy, opanowywać nowe umiejętności, działać inaczej. Decydującą kompetencją współczesności nie są wcale umiejętności informatyczne, ani żadne inne związane z nowymi technologiami. Decydującą kompetencją przyszłości jest zdolność do szybkiego uczenia się. Wygrają te firmy, które będą potrafiły stworzyć swoim ludziom warunki do szybszego i bardziej efektywnego uczenia się.

Nasza oferta mikroszkoleń – kilkugodzinnych spotkań o charakterze edukacyjnym – jest odpowiedzią na te wyzwania współczesności.

A oto kilka przykładów tematów mikroszkoleń, które w ostatnim czasie prowadziłem dla klientów.

Kanapka na co dzień. Metoda feedbacku w działaniu. Jak wykorzystać feedback do osiągania z zespołem jeszcze lepszych wyników? Co trzeba zrobić, żeby metoda kanapki działała bez zarzutu? Jaką rolę w feedbacku odgrywają jasno wyrażone oczekiwania? Na tym mikroszkoleniu ćwiczyliśmy przekazywanie informacji zwrotnej, która podrywa ludzi do lotu, a nie podcina im skrzydła.

Sztuka motywowania. Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych? Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Warto spróbować siły oddziaływania małych gestów, które przynoszą wielkie efekty. Pokazaliśmy, jaką siłę motywacyjną mają mikrozachowania i w jaki sposób stosować je do zwiększania zaangażowania ludzi w pracy.

Jak rodzi się przywództwo? Źródła przywództwa, o których (prawie) zapomnieliśmy. To opowieść o tym, co sprawia, że ludzie podążają za innymi ludźmi. I dlaczego tylko ludzie, których źródła przywództwa są naprawdę silne, mogą porwać innych ludzi do osiągania wspaniałych wyników.

Dwuminutowy coaching, czyli jak zmienić ludzkie myślenie w 120 sekund. Psychologowie już dawno temu udowodnili, że najważniejszym komponentem kompetencji jest nastawienie – wewnętrzne przekonanie, że możemy coś zrobić pomimo przeciwności losu. Przywódcy potrzebują dzisiaj narzędzi, które potrafią szybko zmieniać nastawienie pracowników. Dzięki nim są w stanie motywować ich do osiągania naprawdę wielkich celów. To mikroszkolenie pokazało, w jaki sposób – przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi coachingowych – menedżer może mieć wpływ na zmianę przekonań swoich ludzi.

Dlaczego idee powinny uprawiać seks, czyli jak powstają nowatorskie idee. Innowacyjność to główne źródło budowania przewagi konkurencyjnej firm na świecie. Problem w tym, że innowacje nie rodzą się z niczego, ale są wynikiem procesów kreatywnych zachodzących w ludzkim mózgu. Mikroszkolenie prezentowało nowoczesne narzędzia inspirowania ludzkiej wyobraźni i kreowania nowych pomysłów.

Więcej na ten temat przeczytasz na podstronie dotyczącej naszych mikroszkoleń.

Robert Bokacki

Robert Bokacki
wróć