O nas

Jacek Smura

Prezes Zarządu

Kontekst HR International Group

Przeczytaj wpisy na blogu

 

Wykształcenie:

  • Absolwent politologii i dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
  • Studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku zarządzanie i finanse.
  • Absolwent „Akademii Strategicznego Przywództwa” ICAN Institute/Harvard.

Certyfikowany coach – absolwent międzynarodowej szkoły coachingu ICC (International Coaching Community).

Posiada certyfikat Success Insights®, uprawniający do korzystania z tej metody w pracy szkoleniowo-doradczej i coachingowej.

Praca zawodowa:

W latach 1991-97 pracował na stanowiskach menedżerskich w sektorze organizacji pozarządowych (szef biura prasowego, kierownik ds. kontaktów zagranicznych, lider projektów, członek zarządu). Kierował dużymi projektami organizacyjnymi (największy dla 10 tys. uczestników). Opracowywał i wdrażał systemy szkolenia kadr kierowniczych, budowania strategii rozwoju i zarządzania zmianami.

W latach 1998-2002 jako konsultant-trener na stałe współpracował z firmami doradczo-szkoleniowymi, prowadząc projekty szkoleniowe dla kadr menedżerskich oraz sprzedażowych w wielu firmach produkcyjnych, handlowych, usługowych i instytucjach finansowych.

 

W Kontekst HR International Group:

Od 2003 roku prezes zarządu i konsultant w Kontekst HR International Group. Jest ekspertem i praktykiem w dziedzinie zarządzania projektami. Twórca autorskiej metodologii zarządzania ryzykiem stosowanej w zarządzaniu projektami.

Prowadzi szkolenia oraz projekty konsultingowe w zakresie: zarządzania zespołem, kierowania ludźmi, motywowania, coachingu, oceny pracownika, negocjacji, sprzedaży, zarządzania projektami, zarządzania zmianami i usprawniania procesów.

Wdrażał projekty szkoleniowe i doradcze zwiększające efektywność biznesową (między innymi w takich organizacjach, jak: PricewaterhouseCoopers, Toyota, Philips, Shell, Ministerstwo Obrony Narodowej, Rządowe Centrum Legislacyjne, BRE Bank, Electrolux, Kraft Foods, Unilever, American Express, Volkswagen).

W latach 2006-8 zarządzał długofalowym projektem rozwoju kompetencji kadry menedżerskiej w Toyota Motor Manufacturing UK, realizowanym przez Kontekst HR International Group w Wielkiej Brytanii.

W latach 2009-10 zarządzał projektem szkoleniowo-doradczym, którego celem był rozwój kompetencji kadry zarządzającej w fabryce Volkswagen Group Rus w Kałudze, w Rosji.

W roku 2011 zrealizował projekt „Value Creates Volume” dla kilkudziesięcioosobowej grupy dyrektorów PricewatershouseCoopers, podnoszący efektywność sprzedaży na rynku usług zaawansowanych.

Był prelegentem podczas konferencji i seminariów organizowanych przez Instytut Zarządzania, Nowoczesną Firmę oraz Institute for International Research. Autor wielu artykułów dotyczących zarządzania oraz Human Resources Management.

Realizował projekty dla klientów Kontekst HR International Group:

Jako konsultant i coach współpracował m.in. z: Toyota, Mondelez, Pfleiderer, Philips, Electrolux, Kimball, Ministerstwo Obrony Narodowej, Carlson Wagonlit Travel, Rządowe Centrum Legislacji, PwC, MDDP, Total, Shell, BRE Bank, Unilever, American Express, Whirlpool, Altax, Państwowe Porty Lotnicze.

Pasje:

Z zamiłowania miłośnik historii epoki napoleońskiej i żeglarz – staże morskie w rejsach po Atlantyku, Morzu Śródziemnym, Morzu Północnym i Bałtyku.