Wiedza

Storytelling – jak opowiadać historie, które przykuwają uwagę?

24 kwietnia 2012

Opowiadanie historii jest najbardziej naturalnym sposobem komunikacji. Przed wynalezieniem pisma około 10.000 lat temu tą metodą przekazywano najważniejsze dla danej wspólnoty wartości, mity i informacje. Potem opowiadanie historii stało się podwaliną literatury, poczynając od tych najważniejszych tekstów, jak choćby Biblii, na bajkach dla dzieci kończąc. Dzisiaj storytelling wraca jako skuteczne narzędzie, doskonale wpisujące się w pracę menedżerów i sprzedawców. Storytelling robi karierę. Ale przede wszystkim jest jak dotąd mało docenianym, lecz niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji, perswazji i przywództwa.

Celem programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które przykuwają uwagę?” jest dostarczenie wiedzy i przećwiczenie umiejętności niezbędnych do wykorzystywania storytellingu jako skutecznego narzędzia wystąpień publicznych i prezentacji.

 

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:

  • Wiedział, co to jest storytelling i dlaczego jest tak skutecznym narzędziem prezentacji i wystąpień publicznych,
  • Znał siedem zasad tworzenia opowieści,
  • Wiedział, w jaki sposób szukać inspiracji do tworzenia opowieści, które przykuwają uwagę,
  • Znał przykłady skutecznego zastosowania storytellingu w wystąpieniach publicznych i prezentacjach,
  • Umiał przygotować opowieści, które przykuwają uwagę,
  • Potrafił zastosować storytelling podczas wystąpień publicznych i prezentacji.

 

Tematyka programu „Storyteling – jak opowiadać historie, które przykuwają uwagę?”:

  • Czym jest storytelling?
  • Siedem żelaznych zasad storytellingu,
  • Jak zbudować pasjonującą opowieść?
  • Storytelling jako narzędzie prezentacji i wystąpień publicznych,
  • Czynnik wizualny w wystąpieniach publicznych,
  • Czynnik wokalny w wystąpieniach publicznych.

Robert Bokacki

Robert Bokacki
wróć