Wiedza

Storytelling – jak opowiadać historie, które sprzedają?

22 kwietnia 2012

Opowiadanie historii jest najbardziej naturalnym sposobem komunikacji. Przed wynalezieniem pisma około 10.000 lat temu tą metodą przekazywano najważniejsze dla danej wspólnoty wartości, mity i informacje. Potem opowiadanie historii stało się podwaliną literatury, poczynając od tych najważniejszych tekstów, jak choćby Biblii, na bajkach dla dzieci kończąc. Dzisiaj storytelling wraca jako skuteczne narzędzie, doskonale wpisujące się w pracę menedżerów i sprzedawców. Storytelling robi karierę. Ale przede wszystkim jest jak dotąd mało docenianym, lecz niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji, perswazji i przywództwa.

 

Celem programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które sprzedają?” jest dostarczenie wiedzy i przećwiczenie umiejętności niezbędnych do wykorzystywania storytellingu jako narzędzia skutecznej sprzedaży.

 

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:

  • Wiedział, co to jest storytelling i dlaczego jest tak skutecznym narzędziem sprzedaży,
  • Znał siedem zasad tworzenia opowieści sprzedażowych,
  • Wiedział, w jaki sposób szukać inspiracji do tworzenia opowieści, które sprzedają,
  • Znał przykłady skutecznego zastosowania storytellingu w sprzedaży,
  • Umiał przygotować skuteczne opowieści sprzedażowe,
  • Potrafił zastosować storytelling w trakcie rozmów sprzedażowych z klientami, jako narzędzie budowania relacji, prezentacji produktu, odpowiadania na trudne pytania i zastrzeżenia klientów.

 

Tematyka programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które sprzedają?”:

  • Czym jest storytelling?
  • Siedem żelaznych zasad storytellingu
  • Jak zbudować pasjonującą opowieść?
  • Storytelling w prezentacji sprzedażowej
  • Storytelling jako narzędzie odpowiadania na trudne pytania i radzenia sobie z zastrzeżeniami,
  • Czynnik wizualny i wokalny w storytellingu.

Robert Bokacki

Robert Bokacki
wróć