Wiedza

Storytelling – jak opowiadać historie, które motywują?

23 kwietnia 2012

Opowiadanie historii jest najbardziej naturalnym sposobem komunikacji. Przed wynalezieniem pisma około 10.000 lat temu tą metodą przekazywano najważniejsze dla danej wspólnoty wartości, mity i informacje. Potem opowiadanie historii stało się podwaliną literatury, poczynając od tych najważniejszych tekstów, jak choćby Biblii, na bajkach dla dzieci kończąc. Dzisiaj storytelling wraca jako skuteczne narzędzie, doskonale wpisujące się w pracę menedżerów i sprzedawców. Storytelling robi karierę. Ale przede wszystkim jest jak dotąd mało docenianym, lecz niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji, perswazji i przywództwa.

 

Celem programu „STORYTELLING – JAK OPOWIADAĆ HISTORIE, KTÓRE MOTYWUJĄ?” jest dostarczenie wiedzy i przećwiczenie umiejętności niezbędnych do wykorzystywania storytellingu jako skutecznego narzędzia kierowania ludźmi.

 

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:

  • Wiedział, co to jest storytelling i dlaczego jest tak skutecznym narzędziem motywowania i kierowania ludźmi,
  • Znał siedem zasad tworzenia opowieści,
  • Wiedział, w jaki sposób szukać inspiracji do tworzenia opowieści, które motywują,
  • Znał przykłady skutecznego zastosowania storytellingu w kierowaniu ludźmi,
  • Umiał przygotować opowieści, które motywują,
  • Potrafił zastosować storytelling w procesie kierowania ludźmi: wzmacnianiu kultury organizacji, zarządzaniu przez wartości, motywowaniu i udzielaniu informacji zwrotnej.

 

Tematyka programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które motywują?”:

  • Czym jest storytelling?
  • Siedem żelaznych zasad storytelling
  • Jak zbudować pasjonującą opowieść?
  • Storytelling jako narzędzie wzmacniania kultury organizacji zarządzaniu przez wartości,
  • Storytelling jako narzędzie motywowania,
  • Czynnik wizualny i wokalny w storytellingu.

Robert Bokacki

Robert Bokacki
wróć