Usługi

Kontekst coachingu i szkoleń

Szukając możliwie najprostszego wyjaśnienia pojęcia coachingu można powiedzieć, że to proces mający pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników pracy. Umiejętnie prowadzony, ukierunkowany coaching daje w efekcie znaczną poprawę pracy jednostek, zespołów oraz przedsiębiorstw. Coaching jest coraz częściej wykorzystywany w procesie kierowania ludźmi jako narzędzie motywacji i rozwoju pracowników. Podobnie jest ze szkoleniami wewnętrznymi. Dzisiaj warto, aby każdy menedżer umiał wykorzystywać coaching i szkolenia w swojej pracy z ludźmi, bo to dobry pomysł na zwiększenie efektywności najważniejszego zasobu każdej organizacji – ludzi.

W naszym KONTEKŚCIE COACHINGU znajdują się między innymi następujące tematy szkoleń i warsztatów:

Szkolenie dla coachów wewnętrznych

  • Jak inspirować i twórczo rozwijać potencjał pracowników?
  • Czym jest, a czym nie jest coaching?
  • Kiedy stosować coaching?
  • Jakie są warunki efektywnego coachingu?
  • Jakie wyróżniamy rodzaje coachingu?
  • Jakie są podstawowe zasady prowadzenia coachingu?
  • Jakie są etapy procesu coachingu?
  • Jaka powinna być struktura sesji coachingowej?
  • Jakie są style prowadzenia coachingu?
  • Jakie umiejętności potrzebne są do prowadzenia coachingu?
  • Jak dobrze formułować kompetencje i kryteria oceny?
  • Jak zawierać kontrakt indywidualny coach-uczeń?
  • Jak uczą się dorośli?
  • Jakie stosować techniki uczenia?
  • Z jakich „narzędzi” może korzystać coach?
  • Jak monitorować postępy ucznia?
  • Czym różni się coaching od mentoringu?

Szkolenie dla trenerów (Train The Trainers)

  • Jak uczą się dorośli?
  • Jak w praktyce wykorzystać indywidualne style uczenia się?
  • Jak programować proces szkoleniowy?
  • Jak zdefiniować cele szkolenia?
  • W jaki sposób opracować konspekt szkolenia?
  • Jak dobierać techniki szkoleniowe?
  • Na czym polega prezentacja szkoleniowa?
  • Jak poprowadzić dyskusję w grupie szkoleniowej?
  • Jak przeprowadzić warsztat?
  • Jakie są zasady prowadzenia ćwiczeń?
  • Jak prowadzić ćwiczenia typu role play?
  • Jak opracować i przeprowadzić grę symulacyjną?
  • Jak udzielać feedbacku trenerskiego?
  • Jak kierować grupą w trakcie szkolenia?
  • Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?

Prowadzenie szkoleń stanowiskowych

  • W jaki sposób jakość szkolenia stanowiskowego wpływa na jakość pracy?
  • Na czym polega specyfika szkoleń stanowiskowych?
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo i warunki organizacyjne do szkolenia na stanowisku?
  • Na czym polega metodyka prowadzenia szkoleń stanowiskowych?
  • Jakie techniki wykorzystać podczas szkolenia na stanowisku?
  • Jak przygotować szkolenie stanowiskowe?
  • Jak przeprowadzić analizę operacji, której będziemy uczyć na stanowisku?
  • Jak zdefiniować cele szkolenia?
  • Jak opracować program szkolenia na stanowisku?
  • Jak opracować hierarchię materiały do szkolenia stanowiskowego?
  • Jak przygotować konspekt szkolenia?
  • Jaka jest struktura szkolenia na stanowisku?
  • Jak przeprowadzić praktyczną prezentację operacji?
  • Jak przeprowadzić ćwiczenia praktyczne na stanowisku?
  • Jak reagować w trudnych sytuacjach z uczestnikami szkoleń stanowiskowych?