Usługi

Kontekst zarządzania

Zarządzanie to wykorzystywanie zasobów ludzkich, materialnych i finansowych do osiągania celów organizacji. Według klasycznego modelu zarządzanie składa się z czterech funkcji: planowania, organizowania, przewodzenia i kontroli. Dobre planowanie i perfekcyjna organizacja pozwalają na efektywne wykorzystanie zasobów firmy. Umiejętne przewodzenie umożliwia zaangażowanie najważniejszego z tych zasobów – ludzi – w osiąganie ambitnych celów. Dzięki sprawnej i systematycznej kontroli możemy na bieżąco korygować nasze działania, by uczynić je jeszcze bardziej efektywnymi.

W naszym KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA znajdują się między innymi następujące tematy szkoleń i warsztatów:

Planowanie i zarządzanie strategiczne

  • Czym jest strategia?
  • Jak zdefiniować misję firmy?
  • Jak opisywać wizję rozwoju?
  • W jaki sposób przeprowadzić analizę SWOT?
  • Jak wyznaczać cele i ich mierniki?
  • W jaki sposób strategię firmy przełożyć na plany operacyjne?
  • Jak identyfikować zakres zadań we wdrażaniu zmiany?
  • Jak zbudować harmonogram wdrożenia strategii?
  • Jak komunikować nową strategię do wewnątrz i na zewnątrz firmy?

Zarządzanie zmianą

  • Dlaczego zmiana jest stałym elementem współczesnego modelu zarządzania?
  • Co zmienia się w otoczeniu współczesnych organizacji?
  • Jakie są najnowsze trendy w zarządzaniu?
  • Jakie elementy decydują o powodzeniu procesu wprowadzania zmiany w firmie?
  • Jak zdefiniować dojrzałość firmy do zmiany?
  • Jak kreować wizję zmiany w firmie?
  • Jak opisać wizję, żeby nie była halucynacją?
  • Jak przygotować wdrożenie zmiany?
  • Jak przebiega proces adaptacji ludzi do zmiany?
  • Co to są koszty społeczne zmiany?
  • Jak zyskać akceptację dla zmiany?
  • Co składa się na model wdrażania zmian?
  • Jak zmieniać style przewodzenia w procesie wdrażania zmian?
  • Jak identyfikować siły oporu i katalizatory zmian w firmie?
  • Jak zaplanować i przeprowadzić wewnętrzną kampanię Public Relations wspierającą zmianę w firmie?
  • Jak radzić sobie z oporem pracowników i w trudnych sytuacjach interpersonalnych w trakcie wdrażania zmian?
  • Jak wspierać zmiany poprzez kulturę organizacyjną?

Zarządzanie przez cele (ZPC)

  • Co to jest zarządzanie przez cele?
  • Dwuczynnikowa teoria motywacji D. McGregora jako punkt wyjścia do ZPC,
  • Jakie są etapy zintegrowanego procesu zarządzania przez cele?
  • Jaka jest rola lidera na poszczególnych etapach ZPC?
  • Jakie techniki można wykorzystać w procesie ZPC?
  • Kontrakt z pracownikiem i stawianie celów,
  • Szkolenie i doskonalenie pracowników,
  • Udzielanie informacji o wynikach,
  • Spotkania przeglądowe,
  • Doradztwo,
  • Zarządzanie osobami osiągającymi niezadowalające wyniki.

Zarządzanie konfliktem

  • Jak powstają konflikty? – rodzaje i źródła konfliktów,
  • Jaka jest dynamika konfliktu w organizacji?
  • Czy można zarządzać konfliktem?
  • Jak diagnozować konflikt?
  • W jakiej sytuacji konflikt jest rozwiązywalny, a kiedy nierozwiązywalny?
  • Jakie postawy są przyjmowane przez ludzi w sytuacji konfliktowej?
  • Jak wykorzystując umiejętności komunikacyjne szybko i precyzyjnie zrozumieć istotę konfliktu?
  • Czy mediacje są jedynym sposobem rozwiązania konfliktu?
  • W jakich warunkach będzie skuteczna mediacja, a kiedy niezbędne jest arbitrażowe zażegnanie konfliktu?
  • Kiedy szef powinien wywierać presję na skonfliktowanych pracowników, a kiedy wkracza „inkwizycja”?
  • Do czego mediatorowi potrzebna jest asertywność?
  • Jak bronić się przed manipulacją?
  • Jak prowadzić rozmowy konsultacyjne ze stronami konfliktu?
  • Jak odróżniać stanowiska od interesów?

Prowadzenie mediacji

  • Jak mapować konflikt?
  • Jakie informacje są niezbędne, aby zdiagnozować konflikt?
  • Jaką wybrać strategię zarządzania konfliktem?
  • Czy szef będzie dobrym mediatorem?
  • Jakie są umiejętności skutecznego mediatora?
  • Na czym polega proces mediacji?
  • Jak otwierać proces mediacji?
  • Jak eksplorować konflikt i pozyskiwać informacje od stron?
  • Jak definiować przyczyny konfliktu?
  • Jak pomóc stronom przejść od stanowisk do interesów?
  • Jak prowadzić negocjacje między stronami?
  • Kiedy konflikt jest rozwiązany?
  • Jak kontrolować przebieg procesu mediacji?
  • Jak poradzić sobie z emocjami w konflikcie?
  • Kiedy zrezygnować z mediacji i jakie są inne techniki rozwiązywania konfliktów?
  • Kiedy mediator powinien skorzystać z pomocy arbitra?

Zarządzanie retencją pracowników i talentami

  • Jakie trendy są obserwowane na rynku pracy?
  • Jakie wyzwania przed menedżerami stawia rynek?
  • Co decyduje, że ludzie odchodzą z organizacji?
  • Dlaczego ludzie zostają w pracy?
  • Czym jest retencja pracowników?
  • Dlaczego warto zatrzymywać najlepszych?
  • Jak rozpoznać symptomy rotacji pracowników?
  • Które miejsca i procesy w firmie są szczególnie wrażliwe na zagrożenia wynikające z rotacji pracowników?
  • Jak typować pracowników, których rotacją firma jest szczególnie zagrożona?
  • Co możemy zrobić, aby zminimalizować skalę rotacji w firmie?
  • Jak zidentyfikować talenty i pracowników kluczowych dla organizacji?
  • Jak zatrzymać najlepszych i tych pozostałych?
  • Jak zarządzać oczekiwaniami pracowników?
  • Jak wygląda proces wzrastania pracownika w organizacji (cykl rozwoju pracownika)?
  • Jak radzić sobie z roszczeniami pracowników?
  • Jak prowadzić rozmowę kontraktową z pracownikiem?
  • Jak wykorzystać kontrakt psychologiczny, aby otworzyć pracownikowi perspektywę rozwoju w firmie?

Rekrutowanie właściwych pracowników

  • Jaki jest rzeczywisty cel procesu rekrutacji?
  • Jakie są etapy procesu rekrutacji?
  • Jaki odróżnić najlepszego kandydata od właściwego kandydata?
  • Jakimi metodami dokonać analizy potrzeb firmy w zakresie zasobów ludzkich?
  • Czym zasoby ludzkie różnią się od potencjału społecznego firmy?
  • Co powinien zawierać opis stanowiska pracy?
  • Jak opracować profil kompetencji kandydata (profesjogram)?
  • Jak pisać ogłoszenie o naborze?
  • Jak dokonać wstępnej selekcji kandydatów?
  • Jak czytać CV i szukać w nim „czarnych dziur”?
  • Jakie są rodzaje rozmów kwalifikacyjnych?
  • Jak należy się przygotować do rozmowy rekrutacyjnej?
  • O co pytać kandydata?
  • Jakie błędy są popełniana w trakcie rozmów kwalifikacyjnych?
  • Jak wykorzystać „metodę epizodów”?
  • Jaka jest struktura rozmowy rekrutacyjnej?
  • Jak „ciągnąć” kandydata „za język” i nie dać się „wodzić za nos”?
  • Jak rozróżniać wyuczone i autentyczne zachowania kandydata?
  • Jakie informacje na temat firmy i stanowiska przekazać kandydatowi?
  • Jak podejmować decyzję o wyborze kandydata?

Prowadzenie rozmów oceniających

  • Jakie są cele systemu oceny pracownika?
  • Jak wykorzystać ocenę pracownika jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi?
  • Jak menedżerowie mogą wykorzystać ocenę do kierowania ludźmi?
  • Jakie znaczenie ma ocena dla pracowników?
  • Czy w trakcie rozmowy oceniającej jest miejsce na negocjacje płacowe?
  • Jak jednolicie interpretować w zespole menedżerskim kryteria oceny pracownika?
  • Jak „jednym głosem” wyjaśniać pracownikom skalę oceny?
  • Jakie błędy są popełniane przy ocenie pracownika?
  • Czego podczas oceny obawiają się pracownicy, a czego szefowie?
  • Jak przygotować się do rozmowy oceniającej?
  • Jaka powinna być struktura rozmowy oceniającej?
  • Jak kontrolować przebieg rozmowy oceniającej?
  • Dlaczego warto posłuchać samooceny pracownika?
  • W jaki sposób szef w trakcie rozmowy oceniającej powinien „mówić ludzkim głosem” i „ciągnąć za język”?
  • Jak udzielać feedbacku i uzasadniać ocenę?
  • Jak wyrażać krytykę a jak chwalić?
  • Jak radzić sobie z emocjami w trakcie rozmowy oceniającej?
  • Jak wspólnie z pracownikiem rozwiązywać problemy?

Zarządzanie zespołem wielokulturowym

  • Co to jest kultura organizacji?
  • Co tworzy kulturę organizacji?
  • Jak kultura narodowa wpływa na kultura organizacji?
  • Jakich postaw wymaga praca w środowisku wielokulturowym?
  • Jak rozwijać wrażliwość międzykulturową?
  • Na czym opiera się uczenie międzykulturowe?
  • Trzy poziomy uczenia międzykulturowego,
  • Kultura narodowa jako góra lodowa,
  • Jak stereotypy i uprzedzenia wpływają na realizację działań w organizacji?,
  • Model kultury Geertera Hofstede’a,
  • Jakie są etapy wrażliwości międzykulturowej?
  • Które wymiary kultur narodowych mogą znacząco wpływać na interpretację standardów w organizacji?
  • Jakie zakłócenia komunikacyjne mogą wystąpić w środowisku wielokulturowym?
  • Na jakie podstawowe elementy należy zwracać uwagę w pierwszym kontakcie w środowisku wielokulturowym?
  • Z jakimi stylami porozumiewania się i negocjowania warto się liczyć w budowaniu relacji w środowisku wielokulturowym?
  • Jak nauczyć się pracy w zespole wielokulturowym?
  • Jak rozwiązywać problemy w środowisku wielokulturowym?