Wiedza

Dzisiaj szybkość uczenia jest jedną z podstawowych kompetencji pracowników, zaś rolą organizacji jest umożliwienie jej rozwoju. To oczywiste, że o przewadze konkurencyjnej decydują kompetencje pracowników, a w zasadzie to, jak szybko pracownicy je rozwijają. Jak wspierać rozwój pracowników w czasach wielkich wyzwań i dramatycznie szybko zachodzących zmian? Od wielu lat model 70/20/10 uznawany jest powszechnie za skuteczną odpowiedź. 70% planowanych działań rozwojowych powinno być związane […]

Mariusz Bonk

Mariusz Bonk
czytaj więcej
10 października 2016

Rynek jest bardzo wymagający. Przy rosnącej konkurencji firmy coraz większą uwagę przykładają do efektywności ludzi pracujących w ich zespołach sprzedażowych. Przedstawiciele handlowi są częściej szkoleni z zakresu znajomości technik sprzedaży czy prowadzenia negocjacji. Mniej uwagi poświęca się natomiast umiejętności budowania długofalowych relacji z klientami, a w szczególności świadomego kreowania tych relacji z uwzględnieniem specyfiki procesu sprzedażowego. Z doświadczeń naszych klientów wynika, że w bardziej złożonych procesach […]

krzysztof.sapkiewicz

krzysztof.sapkiewicz
czytaj więcej

Uważasz, że twój pracownik jest samodzielny. Tak długo już pracuje! A tu rozczarowanie… Podczas szkoleń liderskich, co rusz pojawia się kwestia optymalnego wykorzystywania czasu w kierowaniu ludźmi. Moje rozmowy z klientami i praca na sali szkoleniowej wskazują, że często nie chodzi nawet o to, aby robić coś więcej, ale po prostu, aby robić to coś inaczej. Dlatego czasami moje serce trenera i coacha bardzo cierpi [przyp. żart], kiedy widzę, że ktoś […]

Anna Filipow

Anna Filipow
czytaj więcej
16 września 2016

Nieraz słyszałam opinie naszych klientów, że Kontekst HR IG to świetny zespół. W pełni się z nią zgadzam! Siła naszej firmy ukryta jest w ludziach. Funkcjonowanie organizacji takiej jak nasza wymaga sprawnego zarządzania i efektywnych procedur, ale przede wszystkim oparte jest na relacjach i wzajemnym zaufaniu. A te najlepiej budować, będąc razem. To „bycie razem” jest mocno utrudnione, bo nasz zespół na co dzień pracuje w różnych lokalizacjach, […]

Agnieszka Więckowska

Agnieszka Więckowska
czytaj więcej
7 września 2016

Na rozległym miejskim placu siedzi mężczyzna. Ma na oko jakieś 50, może 60 lat. Obok niego leży oparty o schody jakiegoś ogromnego budynku karton, a na nim krótki napis: „Jestem niewidomy. Proszę o pomoc”. Jest już popołudnie. Przed chwilą padał deszcz. Mokra kamienna posadzka odbija refleksy zachodzącego słońca. Ludzie dookoła spieszą się w swoich sprawach. Niewielu obchodzi los żebraka. Drobne monety rzadko […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej
22 sierpnia 2016

Rola lidera w kierowaniu ludźmi polega na umiejętności dostosowania sposobu pracy do każdego członka zespołu indywidualnie. To dostosowanie ma zapewnić skuteczną realizację celów organizacji. Pracownicy mają coraz większą świadomość, są wyedukowani i często posiadają zróżnicowane doświadczenie. W każdym zespole możemy mieć pracowników o różnym stopniu samodzielności. Strategia działań lidera powinna zapewniać stały rozwój jego ludziom. Przełożonemu pomaga to w budowaniu autorytetu, osiąganiu kolejnego poziomu […]

krzysztof.sapkiewicz

krzysztof.sapkiewicz
czytaj więcej
26 lipca 2016

Nie ma chyba nic bardziej wykurzającego dla klienta, niż ujrzenie, że wyryty złotymi zgłoskami napis na produkcie („Zawsze jesteśmy dla ciebie!”) czy ogromna plansza z hasłami w punkcie usługowym („Jesteś dla nas najważniejszy!”) to tylko atrapa, smętna dekoracja, nic nieznaczące tło.   Myślę, że każdemu z nas zdarzyło się doświadczyć tej różnicy pomiędzy deklarowanymi przez firmę wartościami, a tymi realizowanymi przez pracowników. Doświadczyć, niestety również we własnej organizacji. Co […]

Ewa Prędka

Ewa Prędka
czytaj więcej
30 czerwca 2016

„Jeżeli robisz to, co łatwe, twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to, co trudne, twoje życie będzie łatwe” – Les Brown.       Zmiany, zmiany, zmiany… To magiczne słowo dzisiejszych czasów. Jeśli je polubimy, będzie dobrym zaklęciem. Jeśli nie, będziemy tracić energię na frustracje i stać w miejscu. Kontekst HR International Group od początku hołduje zasadzie, że działania, które podejmujemy, zawsze kreowane […]

Agnieszka Więckowska

Agnieszka Więckowska
czytaj więcej
22 czerwca 2016

Parę lat temu byłem na szkoleniu prowadzonym przez Richarda Denny’ego uważanego za jednego z najlepszych trenerów sprzedaży na świecie. Przedstawił on wykres, który nazwał „kołem sukcesu w sprzedaży”. Koło sukcesu składa się z trzech równych części, a każda z nich symbolizuje jedną z trzech najważniejszych – zdaniem Denny’ego – kompetencji doskonałego sprzedawcy. Jakie to kompetencje? Wiedza, umiejętności oraz najważniejsza z nich – nastawienie. To od odpowiedniego nastawienia do sprzedaży zależy, czy będziemy […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej
20 czerwca 2016

Zorganizowanie idealnej konferencji to spore wyzwanie i duży wysiłek logistyczny. Nasze starania, by całe przedsięwzięcie okazało się sukcesem, w dużej mierze jest uzależnione od wyboru właściwych podwykonawców i skutecznego planowania.     Poniższa lista pozwoli zorientować się w zadaniach, z którymi musi się zmierzyć każda osoba zadająca sobie pytanie: Jak zorganizować idealną konferencję? Miejsce i data spotkania Wybierając miasto i dokładne miejsce przedsięwzięcia, czyli w trakcie […]

Konto gościa

czytaj więcej