Wiedza
26 lipca 2016

Nie ma chyba nic bardziej wykurzającego dla klienta, niż ujrzenie, że wyryty złotymi zgłoskami napis na produkcie („Zawsze jesteśmy dla ciebie!”) czy ogromna plansza z hasłami w punkcie usługowym („Jesteś dla nas najważniejszy!”) to tylko atrapa, smętna dekoracja, nic nieznaczące tło.   Myślę, że każdemu z nas zdarzyło się doświadczyć tej różnicy pomiędzy deklarowanymi przez firmę wartościami, a tymi realizowanymi przez pracowników. Doświadczyć, niestety również we własnej organizacji. Co […]

Ewa Prędka

Ewa Prędka
czytaj więcej
30 czerwca 2016

„Jeżeli robisz to, co łatwe, twoje życie będzie trudne. Jeśli robisz to, co trudne, twoje życie będzie łatwe” – Les Brown.       Zmiany, zmiany, zmiany… To magiczne słowo dzisiejszych czasów. Jeśli je polubimy, będzie dobrym zaklęciem. Jeśli nie, będziemy tracić energię na frustracje i stać w miejscu. Kontekst HR International Group od początku hołduje zasadzie, że działania, które podejmujemy, zawsze kreowane […]

Agnieszka Więckowska

Agnieszka Więckowska
czytaj więcej
22 czerwca 2016

Parę lat temu byłem na szkoleniu prowadzonym przez Richarda Denny’ego uważanego za jednego z najlepszych trenerów sprzedaży na świecie. Przedstawił on wykres, który nazwał „kołem sukcesu w sprzedaży”. Koło sukcesu składa się z trzech równych części, a każda z nich symbolizuje jedną z trzech najważniejszych – zdaniem Denny’ego – kompetencji doskonałego sprzedawcy. Jakie to kompetencje? Wiedza, umiejętności oraz najważniejsza z nich – nastawienie. To od odpowiedniego nastawienia do sprzedaży zależy, czy będziemy […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej
20 czerwca 2016

Zorganizowanie idealnej konferencji to spore wyzwanie i duży wysiłek logistyczny. Nasze starania, by całe przedsięwzięcie okazało się sukcesem, w dużej mierze jest uzależnione od wyboru właściwych podwykonawców i skutecznego planowania.     Poniższa lista pozwoli zorientować się w zadaniach, z którymi musi się zmierzyć każda osoba zadająca sobie pytanie: Jak zorganizować idealną konferencję? Miejsce i data spotkania Wybierając miasto i dokładne miejsce przedsięwzięcia, czyli w trakcie […]

Konto gościa

czytaj więcej

Violetta Olszewska: Od jak dawna jesteś trenerem? Robert Bokacki: Zacząłem bardzo dawno temu. Z dzisiejszej perspektywy trudno uwierzyć, ale pierwsze szkolenie poprowadziłem, mając… 16 lat! Ile więc to lat temu? To na pewno grubo powyżej 20. No powiedzmy 25. Tak bliżej 30.   VO: Co cię zainspirowało, żeby zostać trenerem? RB: Jedyne, co mi przychodzi na myśl, to przypadek. Choć z drugiej strony, odkąd pamiętam, […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej

Każdy z nas marzy o tym, aby być zdrowy, piękny i bogaty. Nie ma w tym nic zdrożnego. Kłopot jednak w tym, że rzadko zdarza się, aby zdrowie, uroda i pieniądze stały się naszym udziałem bez wysiłku.     Zazwyczaj sukces mierzony choćby tylko tymi trzema wskaźnikami wymaga ogromnej pracy. Pracy nad sobą. Im stajesz się lepszy, im ciężej pracujesz, tym większą masz szansę na miejsce na podium. […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej

Żeby dotrzymać kroku konkurencji, musimy się uczyć. Żeby wyprzedzać konkurencję, musimy się uczyć codziennie. Nie wystarczą już zwykłe szkolenia w systemie in class. Potrzebujemy do nauki zaprząc nowoczesne rozwiązania informatyczne, aby być na bieżąco z najnowocześniejszą wiedzą. Komputery, tablety i smarfony dają nam w tym zakresie niemal nieograniczone możliwości.   Oddajemy do Państwa rąk nowoczesny portal wiedzy: HR Business Partner Club. Jest on […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej

W ciągu ostatnich szesnastu lat szkoliłem z zarządzania projektami menedżerów w dziesiątkach firm. Na te zajęcia zazwyczaj trafiały dwie kategorie ludzi. Na własny użytek nazwałem ich: Przestraszeni Nieświadomi oraz Udręczeni Zniechęceni. Sprawdź, do której kategorii należysz?     Ci pierwsi byli kierowani na szkolenie, ponieważ praktyka korporacyjna zaczynała wymagać od nich przejęcia odpowiedzialności za realizację projektów i kierowanie zespołami projektowymi. Najczęściej rozpoczynali te działania, opierając się […]

Jacek Smura

Jacek Smura
czytaj więcej

Umiejętność skutecznego zaprezentowania swojej firmy wydaje się być dość prosta, ale na podstawie doświadczeń i obserwacji stwierdzam jednak, że dużo osób ma z tym kolosalny problem.   Kiedy od potencjalnego klienta pada prośba: „To proszę opowiedzieć o państwa firmie”, zazwyczaj odpowiedź jest mało przekonująca i zachęcająca. Często po takiej nudnej i nieciekawej prezentacji potencjalny klient traci bardzo szybko zainteresowanie współpracą. Czasami wręcz prezentacja wygląda […]

Mariusz Bonk

Mariusz Bonk
czytaj więcej

Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεον και θεος ην ο λογος Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. (J 1,1.3).   Nie dbamy o język, jakim mówimy. Nie doceniamy siły słów, które wypowiadamy. I co gorsza, nie wiemy, że świadomie lekceważąc komunikację werbalną, nieświadomie rezygnujemy z najskuteczniejszego narzędzia perswazji, jakim jest język.   Napisano […]

Robert Bokacki

Robert Bokacki
czytaj więcej