Wiedza

Zarządzanie sobą w czasie i Outlook

30 września 2013

Nawyki złego zarządzania sobą w czasie są jednymi z najtrudniejszych do zmian. Wyrabialiśmy je od najmłodszych lat, kiedy nie mieliśmy w tym temacie żadnej wiedzy, dysponowaliśmy ograniczonymi narzędziami i nie mieliśmy wysokiej motywacji do osiągania w tej kwestii doskonałości. Z większością swoich obowiązków, jak pójście do szkoły, odrobienie lekcji i posprzątanie pokoju, byliśmy przecież w stanie uporać się bez większych problemów.

 

Potem nasze życie bardzo się skomplikowało, ale z nieznanych nam przyczyn wciąż ślepo powtarzaliśmy te same złe zwyczaje. Nawet jeśli dowiedzieliśmy się, że powinniśmy sumiennie prowadzić kalendarz i listy zadań, zapału starczało nam na bardzo krótko i szybko wracaliśmy do punktu wyjścia. Przyczyna jest prosta – za istnienie nawyków odpowiedzialne są jedne z najbardziej pierwotnych obszarów naszego mózgu, nie do końca poddające się naszej świadomej kontroli.

 

Aby trwale zmienić nawyki zarządzania sobą w czasie, muszą pojawić się trzy czynniki: motywacja, wiedza i narzędzia.

 

Motywacja pomoże nam obrać właściwy cel i pozwoli uwierzyć w sukces. Wiedza będzie dotyczyć zarówno obszarów zarządzania sobą w czasie, jak i samych mechanizmów powstawania, utrwalania i zmiany nawyków. A za narzędzie proponujemy wybrać program Microsoft Outlook. W bardzo prosty sposób skonfigurujemy w nim znane i sprawdzone sposoby zarządzania sobą w czasie (np. reguła SMART, macierz Eisenhowera); będziemy z nim też mogli zsynchronizować swój smartfon, aby nasze listy były zawsze pod ręką.

 

Wszystkie te aspekty poruszamy podczas szkolenia „Zarządzanie sobą w czasie z wykorzystaniem narzędzi Outlooka”, które ukończysz w pełni gotowy do zmian, mając skonfigurowany program Microsoft Outlook.

 

Zapraszamy!

 

Autor:  Jacek Gawrych

Konto gościa

Konto gościa
wróć