Proponujemy cztery ścieżki programowe mikroszkoleń

Proponujemy cztery ścieżki programowe mikroszkoleń

  1. Inspirujące idee — prezentacja najnowocześniejszych idei z zakresu przywództwa, zarządzania i rozwoju osobistego,
  2. Inspirujące case studies — praca nad uczącymi studiami przypadków zaczerpniętymi z polskich i zagranicznych organizacji,
  3. Inspirujący ludzie — spotkania z ciekawymi ludźmi, w tym z menedżerami z innych organizacji,
  4. Inspirujące wyzwania — ćwiczenie konkretnych umiejętności pod okiem doświadczonych trenerów.
Przykładowe tematy mikroszkoleń

Przykładowe tematy mikroszkoleń

  • Uprawnianie, czyli jak wykorzystać delegowanie do rozwoju pracowników i wzrostu wyników.
    Delegowanie jest jednym z najważniejszych narzędzi pracy każdego menedżera. Jest sposobem na celowe rozwijanie ludzi, ale także pozwala osiągać z zespołem fantastyczne wyniki. Jak wykorzystać potęgę delegowania? Jak otrzymać od ludzi więcej, dając im motywację i poczucie wpływu?
  • Kanapka na śniadanie. Metoda feedbacku w działaniu.
    Jak wykorzystać feedback do osiągania z zespołem jeszcze lepszych wyników? Co trzeba zrobić, żeby metoda kanapki działała bez zarzutu? Jaką rolę w feedbacku odgrywają jasno wyrażone oczekiwania? Przećwiczmy przekazywanie feedbacku, który podrywa ludzi do lotu i nie podcina im skrzydeł.
  • Sztuka motywowania. Jak małymi gestami można osiągnąć wielkie efekty w motywowaniu podwładnych?
    Motywowanie pracowników to jedno z największych wyzwań stojących przed każdym menedżerem. Warto spróbować siły oddziaływania małych gestów, które przynoszą wielkie efekty. Pokażemy, jaką siłę motywacyjną mają mikrozachowania i w jaki sposób stosować je do zwiększania zaangażowania ludzi w pracy.
  • Jak rodzi się przywództwo? Źródła przywództwa, o których (prawie) zapomnieliśmy.
    To opowieść o tym, co sprawia, że ludzie podążają za innymi ludźmi. I dlaczego tylko osoby, których źródła przywództwa są naprawdę silne, mogą porwać innych do osiągania wspaniałych wyników.
  • Dwuminutowy coaching, czyli jak zmienić ludzkie myślenie w 120 sekund.
    Psychologowie już dawno temu udowodnili, że najważniejszym komponentem kompetencji jest nastawienie wewnętrzne przekonanie, że możemy coś zrobić pomimo przeciwności losu. Przywódcy potrzebują dzisiaj narzędzi, które potrafią szybko zmieniać nastawienie pracowników. Dzięki nim są w stanie motywować ich do osiągania naprawdę wielkich celów. Pokażemy, w jaki sposób przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi coachingowych menedżer może mieć wpływ na zmianę przekonań swoich ludzi.
  • Dlaczego idee powinny uprawiać seks, czyli jak powstają nowatorskie idee.
    Innowacyjność to główne źródło budowania przewagi konkurencyjnej firm na świecie. Problem w tym, że innowacje nie rodzą się z niczego, ale są wynikiem procesów kreatywnych zachodzących w ludzkim mózgu. Zaprezentujemy nowoczesne narzędzia inspirowania ludzkiej wyobraźni i kreowania nowych pomysłów.
  • Rozwiń żagle — wybierz przekonania, które pozwolą ci osiągnąć sukces.
    Amerykański psycholog Robert Dilts twierdzi, że tym, co decyduje o nastawieniu ludzi na osiągnie sukcesu, są przekonania. Od przekonań zależy, czy otaczający świat postrzegamy jako pełen szans, czy zagrożeń. Ci, którzy wokół siebie widzą szanse, biorą odpowiedzialność na siebie i zdobywają szczyty. Pozostali narzekają na los. Jak wybrać dla siebie takie przekonania, które zapewnią sukces? Poszukamy odpowiedzi na to pytanie.
  • Storytelling. Zapomniana potęga opowieści.
    Ludzie w każdej firmie na świecie opowiadają sobie historie każdego dnia. Opowieści te odzwierciedlają ich doświadczenia, ujawniają, co jest dla nich naprawdę ważne. Niektóre z takich historii stają się czymś w rodzaju legendy i przekazywane są w firmach z pokolenia na pokolenie. W ten sposób historie stają się nośnikiem informacji o organizacji, jej kulturze i wartościach. Wywierają ogromny wpływ na postawy i zachowania ludzi na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Umiejętność wykorzystania naturalnej perswazyjnej siły opowiadania historii staje się jedną z kluczowych kompetencji nowoczesnych przywódców. Opowiemy, jak tworzyć historie, które porywają ludzi do działania.
  • Kaizen. Małe kroki do wielkich wyników.
    Historia Toyoty udowodniła, że sukces zdobywają te firmy, które potrafią zaangażować każdego pracownika w poszukiwanie rozwiązań pojawiających się problemów i wyzwań. I aż trudno uwierzyć, że tym, co zbudowało potęgę tego koncernu, jest idea, by zmiany przeprowadzać małymi krokami. Kaizen to metoda, która wywindowała Toyotę na pierwsze miejsce wśród producentów samochodów. A jaki sukces marzy się twojej firmie?
  • Anatomia sukcesu — case study Steve’a Jobsa.
    Dlaczego Apple odniósł tak spektakularny sukces? Czy możemy czegoś nauczyć się od Apple’a i Steve’a Jobsa? Odpowiedź jest jednoznaczna. Warto bliżej przyjrzeć się historii człowieka, który zmienił życie miliardów ludzi na świecie.
  • Breakthrough thinking — case study Billa Foege’a.
    Czy jeden człowiek może zmienić świat? Może! Udowadnia to życie Billa Foege’a. Ten człowiek, wbrew autorytetom i dogmatom, zmienił bieg historii i uratował setki milionów ludzi od śmierci. Zastosował kilka prostych zasad i zwyciężył. Teraz i my możemy zastosować te zasady w swojej firmie.
  • Nokia kontra iPhone.
    To jedna z najbardziej spektakularnych wpadek ostatnich lat. Dlaczego upadła Nokia? I jaką role odegrał w tym iPhone? Czy możliwe jest, że sukces iPhone’a i porażkę Nokii łączy jedna przyczyna? I czego z tej sytuacji może się nauczyć każdy z nas? To będzie fascynująca dyskusja o tym, jak decyzje biznesowe zmieniają bieg historii.
  • Kodak — porażka na własne życzenie.
    „Firma, która ma 80% runku na świecie, nie może upaść” twierdził jeden z menedżerów firmy Kodak. I wkrótce bardzo boleśnie przekonał się, że to nieprawda. Studiując przypadek firmy Kodak, możemy poznać przyczyny upadku wielkich firm. Po co? By ich nie powtórzyć!
  • 60 milionów kubków kawy tygodniowo — case study Howarda Schultza, twórcy Starbucksa.
    „W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął wszystkie swoje lokale w USA. Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła: Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso. Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy. Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki. Decyzję tę podjął Howard Schultz. Kiedy istnienie Starbucksa stanęło pod znakiem zapytania i firma zaczęła przynosić gigantyczne straty, Schultz po latach przerwy wrócił do firmy”. Jaką rewolucję wprowadził Howard Schultz, by wywindować Starbucksa znowu na szczyt?