Dzięki badaniom przeprowadzanym przez Kontekst HR Polska, klient może:
- poznać poziom kompetencji pracowników i kadry kierowniczej w firmie,
- zmierzyć efektywność działań rozwojowych,
- przyjrzeć się kulturze organizacji,
- poszukać przyczyn fluktuacji kadr,
- poznać poziom satysfakcji klientów,
- zbadać opinie w wyznaczonych obszarach (np. towarów, usług, pomysłów, wprowadzanych zmian).

Pomiar luki kompetencyjnej
Profilując i przygotowując projekty doradcze, badawcze, coachingowe i szkoleniowe, konsultanci Kontekst HR Polska korzystają z autorskiej metody badania potrzeb szkoleniowych — metody PLK (czyt. POLKA), czyli pomiaru luki kompetencyjnej. Celem zastosowania PLK jest profesjonalne sprofilowanie projektów rozwojowych do potrzeb i oczekiwań organizacji klienta oraz uczestników. Punktem wyjścia do precyzyjnego dopasowania programu projektu rozwojowego jest rzetelne badanie i analiza potrzeb rozwojowych.
Etapy PLK:
- Badanie oczekiwań organizacji wobec projektu.
- Opracowanie narzędzi badania potrzeb rozwojowych.
- Badanie i analiza potrzeb rozwojowych.
- Identyfikacja luki kompetencyjnej i opracowanie programu projektu rozwojowego.
- Planowanie ewaluacji projektu rozwojowego.
- Zebranie informacji do ćwiczeń.

Badanie potencjału (menedżera, pracownika, handlowca, zespołu) metodą Success InsightsTM
Analiza zachowań opisuje funkcjonowanie danej osoby w środowisku pracy oraz pokazuje postrzeganie siebie i innych. Konsultanci Kontekst HR Polska mają uprawnienia do prowadzenia badań tą metodą.

Badanie kompetencji pracowniczych
Zbadanie poziomu wykorzystywania wiadomości i umiejętności pracownika, niezbędnych dla efektywnego wypełniania przez niego codziennych zadań zgodnie z zakresem obowiązków i kulturą organizacji.

Badanie kompetencji przywódczych
Badanie kompetencji przywódczych, czyli zmierzenie poziomu zdolności do wykorzystywania wiedzy i umiejętności służących efektywnemu pełnieniu funkcji menedżera w organizacji.

Badanie satysfakcji pracowniczej
Poznanie opinii na temat najbardziej satysfakcjonujących aspektów pracy, a także obszarów problematycznych i konfliktów, które mogą być przyczyną obniżenia nastrojów i zaangażowania w pracę osób zatrudnionych w firmie.

Badanie satysfakcji klienta
Pozyskanie informacji o stopniu zadowolenia klienta z dostarczanych mu usług, towarów, jakości obsługi, a także wskazówek dotyczących jego preferencji, w tym również działań konkurencji.

Badanie efektywności projektów szkoleniowych i rozwojowych
Zdiagnozowanie stanu wyjściowego wiadomości i umiejętności objętych projektem rozwojowym oraz (po zakończeniu) zmierzenie zmiany, która zajdzie w zachowaniach uczestników wyniku jego realizacji.

Badanie kultury organizacyjnej
Poznanie kultury organizacji, czyli wzorów postępowania istniejących w społeczności firmy, a przekazywanych z pokolenia na pokolenie pracownicze.

Badanie opinii o…
Zebranie opinii dotyczących, np.:
- proponowanych rozwiązań,
- zmian,
- nowych towarów,
- usług.

Badanie metodą 360 stopni
Zebranie informacji i ocen od wskazanych osób, np. podwładnych, przełożonych, współpracowników, klientów i badanego, które mogą mieć opinię dotyczącą badanego w interesującej nas kwestii. Kontekst HR Polska współpracuje przy przeprowadzaniu tego badania z partnerską firmą Meditrine.