Kontekst coachingu i szkoleń
Szukając możliwie najprostszego wyjaśnienia pojęcia coachingu, można powiedzieć, że to proces mający pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników pracy. Umiejętnie prowadzony, ukierunkowany coaching daje w efekcie znaczną poprawę pracy jednostek, zespołów oraz przedsiębiorstw.
Coaching jest coraz częściej wykorzystywany w procesie kierowania ludźmi jako narzędzie motywacji i rozwoju pracowników. Podobnie jest ze szkoleniami wewnętrznymi.
Dzisiaj warto, aby każdy menedżer umiał wykorzystywać coaching i szkolenia w swojej pracy z ludźmi, bo to dobry pomysł na zwiększenie efektywności najważniejszego zasobu każdej organizacji — ludzi.

Szkolenie dla coachów wewnętrznych
- Jak inspirować i twórczo rozwijać potencjał pracowników?
- Czym jest coaching, a czym nie jest?
- Kiedy stosować coaching?
- Jakie są warunki efektywnego coachingu?
- Jakie wyróżniamy rodzaje coachingu?
- Jakie są podstawowe zasady prowadzenia coachingu?
- Jakie są etapy procesu coachingu?
- Jaka powinna być struktura sesji coachingowej?
- Jakie są style prowadzenia coachingu?
- Jakie umiejętności potrzebne są do prowadzenia coachingu?
- Jak dobrze formułować kompetencje i kryteria oceny?
- Jak zawierać kontrakt indywidualny coach – uczeń?
- Jak uczą się dorośli?
- Jakie stosować techniki uczenia?
- Z jakich narzędzi może korzystać coach?
- Jak monitorować postępy ucznia?
- Czym różni się coaching od mentoringu?

Szkolenie dla trenerów (Train the Trainers)
- Jak uczą się dorośli?
- Jak w praktyce wykorzystać indywidualne style uczenia się?
- Jak programować proces szkoleniowy?
- Jak zdefiniować cele szkolenia?
- W jaki sposób opracować konspekt szkolenia?
- Jak dobierać techniki szkoleniowe?
- Na czym polega prezentacja szkoleniowa?
- Jak poprowadzić dyskusję w grupie szkoleniowej?
- Jak przeprowadzić warsztaty?
- Jakie są zasady prowadzenia ćwiczeń?
- Jak prowadzić ćwiczenia typu role play?
- Jak opracować i przeprowadzić grę symulacyjną?
- Jak przekazywać feedback trenerski?
- Jak kierować grupą w trakcie szkolenia?
- Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?

Prowadzenie szkoleń stanowiskowych
- W jaki sposób jakość szkolenia stanowiskowego wpływa na jakość pracy?
- Na czym polega specyfika szkoleń stanowiskowych?
- Jak zadbać o bezpieczeństwo i warunki organizacyjne do szkolenia na stanowisku?
- Na czym polega metodyka prowadzenia szkoleń stanowiskowych?
- Jakie techniki wykorzystać podczas szkolenia na stanowisku?
- Jak przygotować szkolenie stanowiskowe?
- Jak przeprowadzić analizę operacji, której będziemy uczyć na stanowisku?
- Jak zdefiniować cele szkolenia?
- Jak opracować program szkolenia na stanowisku?
- Jak opracować hierarchię materiały do szkolenia stanowiskowego?
- Jak przygotować konspekt szkolenia?
- Jaka jest struktura szkolenia na stanowisku?
- Jak przeprowadzić praktyczną prezentację operacji?
- Jak przeprowadzić ćwiczenia praktyczne na stanowisku?
- Jak reagować w trudnych sytuacjach z uczestnikami szkoleń stanowiskowych?