Dojrzałe przywództwo, czyli 8 kompetencji skutecznego przywódcy

Dojrzałe przywództwo, czyli 8 kompetencji skutecznego przywódcy

  • Co to jest dojrzałe przywództwo?
  • 9 kluczowych kompetencji dojrzałego przywódcy,
  • Siła osobowości – czyli bądź sobą,
  • Siła roli – czyli poznaj swoje silne strony,
  • Siła strategii – czyli koncentruj się na przyszłości,
  • Siła koncentracji na priorytetach – czyli rób to, co najważniejsze,
  • Siła władzy – czyli bądź autorytetem,
  • Siła perswazji – czyli bądź wiarygodny,
  • Siła oceny – czyli stwarzaj ludziom warunki do rozwoju,
  • Siła kreatywnego myślenia – czyli poszukuj tego, co niestandardowe.
Kierowanie ludźmi w praktyce (Leadership Tool Box®)

Kierowanie ludźmi w praktyce (Leadership Tool Box®)

  • Jaka jest rola menedżera w firmie?
  • 4 funkcje zarządzania,
  • Na czym polega kierowanie ludźmi?
  • Jaki jest wpływ zachowań menedżera na działania pracowników?
  • Co kształtuje sytuację, w której zarządza menedżer?
  • Które zadania realizować osobiście?
  • Które zadania zlecać współpracownikom?
  • Jak zarządzać pracownikiem samodzielnym i niesamodzielnym?
  • Style przewodzenia,
  • Cykl kierowania ludźmi – czyli 5 funkcji przewodzenia,
  • Rola menedżera na poszczególnych etapach cyklu kierowania ludźmi,
  • Menedżerska skrzynka z narzędziami (Leadership Tool Box®).
Mix motywacyjny®, czyli motywowanie w praktyce

Mix motywacyjny®, czyli motywowanie w praktyce

  • Jakość kierowania ludźmi a poziom motywacji pracowników.
  • Jak lider może podtrzymywać i rozwijać potencjał wnoszony do firmy przez pracowników?
  • Jak motywatory materialne i niematerialne wpływają na poziom motywacji?
  • Dlaczego motywatory materialne nie gwarantują wysokiej motywacji?
  • Co to jest Mix motywacyjny® i w jaki sposób pomaga menedżerom motywować ludzi?
  • Co motywuje pracowników?
  • Profil motywacyjny pracownika.
  • Jak wzmacniać motywację pracownika, jeśli wynik jego pracy jest zadowalający?
  • Jak wzmacniać motywację pracownika, jeśli wynik jego pracy jest niezadowalający?
  • Jak dostosować sposób motywowania do profilu motywacyjnego?
  • Jak rozpoznać objawy procesu demotywacji?
  • Którzy pracownicy najbardziej są narażeni na demotywację?
  • Jak lider może interweniować w poszczególnych fazach demotywacji pracownika?
Inteligencja emocjonalna w kierowaniu ludźmi

Inteligencja emocjonalna w kierowaniu ludźmi

  • Czym różni się IQ od EQ i na czym polega inteligencja emocjonalna?
  • Dlaczego inteligencja emocjonalna stała się modna wśród menedżerów?
  • Jaka jest rola inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym?
  • Jakie są zasady wywierania wpływu na ludzi?
  • Jak inspirować współpracowników?
  • Jakie są taktyki perswazji i jak je zastosować w kierowaniu ludźmi?
  • Jak zdiagnozować typy osobowości w zespole pracowniczym?
  • Jak kierować i motywować pracowników o różnych typach osobowości?
  • Jak budować swoje strategie behawioralne wobec współpracowników o różnych typach osobowości?
  • Jak motywować samego siebie?
  • Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych w zespole?
  • Jak radzić sobie z emocjami rozmówcy?
  • Na czym polega zachowanie asertywne?
  • Jak stawiać granice rozmówcom wywierającym presję i jak radzić sobie z próbami manipulacji?
  • Jak radzić sobie z zastrzeżeniami?
  • Jak przekazywać trudne wiadomości?
Nowy menadżer na stanowisku

Nowy menadżer na stanowisku

  • Kim jest menedżer w organizacji?
  • 5 perspektyw menedżera – jaka jest rola menedżera wobec siebie, organizacji, klienta, przełożonego i podwładnych?
  • Równowaga między życiem prywatnym a zaangażowaniem zawodowym,
  • Co robić, aby być skutecznym? – wskaźniki osobistej efektywności,
  • Co mogę zaoferować firmie? Czego oczekuję od firmy?
  • Jak planować karierę w organizacji?