Efektywna komunikacja i Fact-Based Communication

Efektywna komunikacja i Fact-Based Communication

  • Jak działa model przekazu informacji?
  • Jak przeciwdziałać wadom komunikacji jednokierunkowej?
  • Jak zadbać o efektywność komunikacji dwukierunkowej?
  • Jakie są przyczyny zakłóceń w komunikacji? Jak im zapobiegać?
  • Jak aktywnie słuchać?
  • Jak w komunikacji wykorzystać zachowania niewerbalne?
  • Jak kontrolować przebieg rozmowy?
  • Jak budować relacje z rozmówcą?
  • Jak efektywnie komunikować się w zespole?
  • Jak lider może zadbać o otwartą komunikację w zespole?
  • Jak zespołowo rozwiązywać problemy?
  • Jak radzić sobie z zastrzeżeniami?
  • Co jest niezbędne, aby osiągnąć konsensus?
  • Jak skutecznie prezentować informacje?
  • Co to jest komunikacja? Jaki ma wpływ na efektywność pracy w organizacji?
  • Co to jest komunikacja oparta na faktach?
  • Fakt czy interpretacja – źródła rozbieżności w komunikacji.
  • Fakt jako podstawa skutecznej komunikacji.
  • Jak przebiega proces komunikowania się ludzi?
  • Co to jest okno komunikacji? Dlaczego ułatwia ono komunikowanie się?
  • W jaki sposób skutecznie posługiwać się słowem, aby przekazać maksimum informacji? (piramida konkluzji i technika TAPT).
  • Jak skutecznie wykorzystywać język ciała, aby pozyskać zaangażowanie i przykuć uwagę rozmówców? (mimika twarzy, mocne gesty, czynnik energii, przestrzeń jako komunikat).
  • W jaki sposób skutecznie używać głosu?
  • Jak słuchać, aby pozyskiwać maksimum informacji? (pytania, parafrazy, podsumowania, ZIP-y).
Budowanie efektywnych zespołów

Budowanie efektywnych zespołów

  • Jak grupa przekształca się w zespół?
  • Jak przebiegają poszczególne etapy rozwoju zespołu?
  • W jaki sposób lider powinien dostosowywać styl przewodzenia do dojrzałości zespołu?
  • Jakie są role w zespole?
  • Jak efektywnie komunikować się w zespole?
  • Jak zespołowo podejmować decyzje?
  • Jak zespołowo rozwiązywać problemy?
  • Jak osiągnąć efekt synergii w pracy zespołowej?
  • Jak skutecznie poprowadzić zebranie?
  • Jak zarządzać konfliktem w zespole?
Zespołowe rozwiązywanie problemów

Zespołowe rozwiązywanie problemów

  • Co to jest problem?
  • Jakie znaczenie w twojej pracy ma rozwiązywanie problemów?
  • Czego dotyczą problemy, z którymi stykasz się w pracy?
  • Jak przebiega proces rozwiązywania problemów?
  • Jakimi metodami możemy skutecznie definiować i analizować problemy w organizacji? (techniki uściślania problemu i 6 pytań oraz technik analizy: diagram Ishikawy, analiza pola sił, analiza Pareto).
  • Jak pobudzić indywidualną kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań? (łańcuch poziomów, kwestionowanie faktów bazowych – założeń, wyolbrzymianie lub pomniejszanie, odwrócenie, przypadkowe słowo – przypadkowy obraz).
  • Jak pobudzić kreatywność w zespole? (zespołowe techniki kreatywnego poszukiwania rozwiązań: klasyczna burza mózgów, burza mózgów 635, metoda 2 x 4 x 8).
  • W jaki sposób wybrać właściwe rozwiązanie? (analiza par pomysłów, matryca kryteriów).
Prowadzenie efektywnych zebrań

Prowadzenie efektywnych zebrań

  • Po co organizujemy zebrania?
  • Jaka jest rola i znaczenie spotkań w organizacji?
  • Dlaczego zebrania się nie udają?
  • Jak przygotować zebranie?
  • Jak przygotować się do zebrania?
  • Jaka jest podstawowa struktura zebrania?
  • Co to jest zamknięta, otwarta i półotwarta forma zebrania?
  • Jakie role zespołowe wyróżniamy podczas zebrania?
  • Jaka jest rola przewodniczącego zebrania?
  • Co to jest HOMIK i do czego służy?
  • Jak prowadzić dyskusje?
  • W jaki sposób kontrolować przebieg zebrania?
  • Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami?
  • Jak skutecznie podejmować decyzje w zespole?
  • Kiedy zadowolić się kompromisem?
  • Jak osiągać konsensus?