Pod koniec kwietnia dotarła do Kontekst HR International Group szalenie miła wiadomość. Współpracująca z nami Marzena Grzonkowska-Przyklęk zajęła I miejsce w organizowanym przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, miesięcznik „Personel Plus” i firmę Play konkursie PLAY TOP HR MANAGER 2012.
Z tej okazji rozmowę z Najlepszą HR Menedżerką przeprowadziła Kama Bokacka.
Kama Bokacka: Co to znaczy dla Ciebie bycie Dyrektorem HR?
Marzena Grzonkowska: No właśnie (:)) Proste pytanie, a powoduje trochę zamętu w myśleniu. To zawód, który wykonuję, a jednocześnie niesamowita przygoda! W tym stanowisku łączy się wiele aspektów, które w życiu mnie urzekają: pracę z ludźmi, ciągłą naukę, tworzenie nowych rozwiązań, aby organizować teraźniejszość i kreować przyszłość…
KB: Kiedy Dyrektor HR może powiedzieć, że „odniósł sukces”?
MG: Trudno powiedzieć. Sukces ma zwykle wiele twarzy…
KB: A Ty w jakich sytuacjach zawodowych mówisz do siebie: „Tak, to jest mój sukces. To poszło świetnie. Jestem z tego dumna”?
MG: Kiedy udaje się mi pójść o krok do przodu w moim rozwoju, kiedy wykracza po za granicę swoich dotychczasowych możliwości i ograniczeń, kiedy odkrywam ląd, na którym jeszcze nie byłam i nieważne czy jest to spektakularne zwycięstwo czy zmiana nawyku, który utrudniał moje życie lub życie tych, którzy są obok mnie.
KB: Jakie są według Ciebie najważniejsze kompetencje, które powinien posiadać dzisiejszy HR-owiec?
MG: Korzystając z doświadczenia ostatnich lat i obserwując zmieniające się uwarunkowania ekonomiczne i demograficzne uważam, że powinniśmy szkolić się z kompetencji zarządzania zespołami – coraz bardziej zresztą wirtualnymi. Na pewno niezbędna jest też umiejętność aktywnego słuchania podczas rozmowy z naszymi klientami, bo przekłada się na bardzo dobre rozumienie potrzeb i dostarczanie adekwatnych rozwiązań. Znajdę na tej liście również miejsce na kreatywność w podejściu do całego procesu HR. Kreatywność oznacza tu dla mnie ciągłe tropienie kolejnego wymiaru w budowaniu procesu HR, stałe poszukiwanie rozwiązań stanowiących o przewadze konkurencyjnej organizacji, w której pracuję. Zapomniałabym o wielozadaniowości i zarządzaniu czasem – kompetencjach chyba ponadczasowych…
KB: A jak się zostaje HR TOP MANAGEREM?
MG: Trzeba zdobyć się na odwagę i… już!
Marzenko, serdecznie gratulujemy sukcesu i cieszymy się, ze możemy z Tobą współpracować!
Więcej informacji o konkursie
Więcej o Marzenie Grzonkowskiej-Przyklęk