Uczymy się od najlepszych

To było intrygujące spotkanie. Mogliśmy poznać zdanie Pana Profesora Andrzeja Blikle, byłego prezesa firmy A. Blikle, a dzisiaj przewodniczącego Rady Nadzorczej jednego z najstarszych w Polsce rodzinnych przedsiębiorstw (obecnego na rynku nieprzerwanie od 1869 roku!), na temat kierunków rozwoju współczesnego biznesu. Pan Profesor bez namysłu odpowiedział, że tylko dążenie do doskonałości we wszystkim, co robimy, może zagwarantować sukces rynkowy. „Klient musi mieć pewność, że kupuje produkt możliwie najbardziej doskonały” – kontynuował, a swoje słowa zilustrował opowieścią o… technologii produkcji pączków (m.in. „sprzedał” nam tajemnicę, dlaczego pączki „od Bliklego” nie mają białej obwódki!).

Podpierając się przykładem 142 letniej tradycji swojej firmy, przedstawił nam swoją koncepcję jakości, opisaną w książce „Doktryna jakości” . Doskonale streszczą ją zdanie: „Aby było doskonałe to, co klient u nas kupuje, doskonalić musimy wszyscy wszystko i stale”.

Andrzej Blikle jest wspaniałym gawędziarzem. Wysłuchaliśmy więc z wielką uwagą opowieści o dylematach przywódczych lidera, o ciągotach współczesnych menedżerów do kierowania firmami na wzór pruskiej armii, wreszcie o tym, dlaczego motywowanie za pomocą kija i marchewki nie może być skuteczne. A wszystko było okraszone dziesiątkami interesujących anegdot. I sześć godzin minęło, jak z bicza strzelił.

Wykorzystując okazję spotkania, poprosiliśmy Pana Profesora o przedstawienie swojego zdania na dwa tematy dzisiaj szczególnie nas interesujące, a o których będziemy dyskutować w czasie tegorocznego cyklu HR lunch meetingów: jakie są najważniejsze cechy współczesnej firmy, które pozwolą odnosić jej sukcesy na rynku oraz jakie kluczowe kompetencje powinni posiadać pracownicy, by ich firma odniosła sukces. Odpowiedzi Pana Profesora znajdziecie Państwo w filmie

Pan Profesor Andrzej Blikle był gościem spotkania konsultantów Kontekst HR International Group z cyklu ISTD – It’s Something To Discover.