My tworzymy przyszłość

„Ludzie będą mieli kiedyś skrzydła” powiedział Leonardo da Vinci. Nie pomylił się! I wcale nie dlatego, że umiał przewidywać przyszłość. On po prostu wiedział, że człowiek jest stworzony, aby odkrywać nieodkryte, zdobywać niezdobyte i tworzyć niestworzone. Znał też starą prawdę, że „najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie” [Peter F. Drucker]. Sam przez całe życie wcielał tę prawdę w czyn. To on jako pierwszy opracował projekt samolotu, łodzi podwodnej i czołgu. Ale także namalował jedne z najwspanialszych dzieł naszej kultury: „Mona Lisę” i „Damę z gronostajem”.

Czy był geniuszem? Zapewne. Ale przede wszystkim był wielkim innowatorem!

Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat czwartej wartości Kontekst HR International Group jaką jest innowacyjność.

We współczesnym biznesie innowacyjność jest wartością naczelną. Na nasyconym wszelkimi dobrami rynku proponowanie nowatorskich rozwiązań to najlepsza droga na szczyt. Zauważmy, że wszystkie największe i najbardziej spektakularne sukcesy ostatnich lat odnosiły firmy i produkty innowacyjne. Steve Jobs uczynił ze swojego Apple’a znak nowych czasów, najpierw wymyślając a potem wprowadzając na rynek produkty i usługi, które wcześniej w ogóle nie istniały. Równocześnie w niepamięć odeszły urządzenia, które jeszcze 10-20 lat temu wyznaczały kierunek rozwoju. Kto dzisiaj pamięta walkmana, polaroida czy pagera? A co przyniesie jutro…?

Podobny proces zachodzi w szkoleniach i rozwoju ludzi.

Parę dni temu robiłem porządki w swoim biurku. Przerzucając papiery natknąłem się na teczkę. Na okładce widniał napis: „OH – kierowanie ludźmi”. Szybko otworzyłem teczkę i ze środka wyjąłem zestaw kilkudziesięciu kolorowych folii, które jakieś 8 lat temu przygotowałem na szkolenie dla jednego z klientów. Wtedy było to coś (w parze z rzutnikiem pisma) na kształt dzisiejszego projektora multimedialnego. Byliśmy wówczas dumnymi właścicielami przenośnego urządzenia do wyświetlania folii i – możecie mi nie wierzyć, ale tak było – wzbudzaliśmy nim ogromny podziw. Dzisiaj nie sądzę, aby któryś z konsultantów Kontekst HR International Group odważył się wybrać na szkolenie z czymś takim.

A programy szkoleniowe? Zajrzał ktoś z Was do programów szkoleniowych np. z przywództwa, negocjacji czy sprzedaży sprzed 8 lat, kiedy zaczynaliśmy z naszą firmą? Dopiero z perspektywy czasu widać, jaki zrobiliśmy krok naprzód. Jak bardzo inni jesteśmy dzisiaj w stosunku do 2003 roku.

Ale to nie wystarcza! Zmiany, które mamy za sobą są niczym, w porównaniu do tych, które nas czekają. Świat przyspiesza. Rodzą się nowe potrzeby. Technologia otwiera nieznane możliwości. Firmy doradczo-szkoleniowe, które nie nadążą za modernizacją, podzielą los Kodaka, który parę tygodni temu ogłosił upadłość. Nie docenił siły fotografii cyfrowej, choć jako pierwszy jeszcze w latach osiemdziesiątych skonstruował aparat cyfrowy i wykonał pierwsze na świecie elektroniczne zdjęcie.

My, w Kontekst HR International Group wolimy być jak Apple! Chcemy tworzyć nowoczesne i praktyczne rozwiązania dla naszych klientów. Łączyć najnowsze zdobycze technologii z nowoczesnym know-how. A to wszystko po to, aby nasi klienci mogli się uczyć szybciej i łatwiej, w dogodnym dla siebie czasie i miejscu – właśnie wtedy, kiedy tego potrzebują.

Kreatywność to wymyślanie nowych rzeczy. Innowacyjność to tworzenie nowych rzeczy.

Theodore Levitt

Nasza nowa strategia Touch Points Learning jest milowym krokiem na drodze innowacyjności!!! Wszyscy idziemy tą drogą!