Opowiadanie historii jest najbardziej naturalnym sposobem komunikacji. Przed wynalezieniem pisma około 10.000 lat temu tą metodą przekazywano najważniejsze dla danej wspólnoty wartości, mity i informacje. Potem opowiadanie historii stało się podwaliną literatury, poczynając od tych najważniejszych tekstów, jak choćby Biblii, na bajkach dla dzieci kończąc. Dzisiaj storytelling wraca jako skuteczne narzędzie, doskonale wpisujące się w pracę menedżerów i sprzedawców. Storytelling robi karierę. Ale przede wszystkim jest jak dotąd mało docenianym, lecz niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji, perswazji i przywództwa.
Celem programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które przykuwają uwagę?” jest dostarczenie wiedzy i przećwiczenie umiejętności niezbędnych do wykorzystywania storytellingu jako skutecznego narzędzia wystąpień publicznych i prezentacji.
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:
- Wiedział, co to jest storytelling i dlaczego jest tak skutecznym narzędziem prezentacji i wystąpień publicznych,
- Znał siedem zasad tworzenia opowieści,
- Wiedział, w jaki sposób szukać inspiracji do tworzenia opowieści, które przykuwają uwagę,
- Znał przykłady skutecznego zastosowania storytellingu w wystąpieniach publicznych i prezentacjach,
- Umiał przygotować opowieści, które przykuwają uwagę,
- Potrafił zastosować storytelling podczas wystąpień publicznych i prezentacji.
Tematyka programu „Storyteling – jak opowiadać historie, które przykuwają uwagę?”:
- Czym jest storytelling?
- Siedem żelaznych zasad storytellingu,
- Jak zbudować pasjonującą opowieść?
- Storytelling jako narzędzie prezentacji i wystąpień publicznych,
- Czynnik wizualny w wystąpieniach publicznych,
- Czynnik wokalny w wystąpieniach publicznych.