Każde szkolenie ma swój koniec. Wraz z Klientami stale szukamy rozwiązań na przedłużenie efektu szkolenia na kolejne miesiące czy lata. Jednym z tego typu pomysłów jest wymyślony przez brytyjską Toyotę metalowy znaczek, który przypinany jest na firmowych bluzach.
Każdy uczestnik naszego szkolenia – po pierwszym module cyklu liderskiego – otrzymał znaczek z napisem „LEADERSHIP DEVELOPMENT 1 Effective Communication”.
Dział brytyjskiej Toyoty, który odpowiedzialny jest za koordynację szkoleń liderskich wyjaśnił nam, że znaczki mają dawać powód do dumy, a na co dzień przypominać o odbytym szkoleniu. W obliczu podwładnych i kolegów mają natomiast zobowiązywać liderów do wykorzystywania w praktyce nabytych umiejętności przywódczych. Znaczki noszone są dobrowolnie.
Po raz pierwszy w czasie działalności Kontekst HR spotykamy się z takim rozwiązaniem. Dla nas to przykład na skuteczność najprostszych rozwiązań.