Czy gwarantujecie skuteczność? Jak długo po szkoleniu utrzyma się efekt? Czy moi ludzie faktycznie będą umieli, nawet rok po szkoleniu, prowadzić rozmowy roczne (planować i realizować projekty, kierować ludźmi, motywować, rozwiązywać problemy…)? To pytania, które bardzo często pojawiają się w rozmowach z osobami odpowiedzialnymi za rozwój pracowników. A są to ważne pytania, bo dotyczą utrzymania, a nawet wzmocnienia efektu projektu szkoleniowego.
Dziś dla wszystkich jest jasne, że samo przeprowadzenie szkolenia nie wystarczy. Nie sprawi, że jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, pracownicy będą wiedzieli wszystko i umieli sobie poradzić w każdej sytuacji. Aby szkolenie przyniosło oczekiwane efekty, warto zadbać o wsparcie przełożonych i organizacji, zobaczyć, czy kultura firmy wzmacnia cele rozwojowe. Dobrze jest zaplanować program rozwojowy tak, by długofalowo utrwalał efekty szkolenia.
W celu wzmocnienia efektów szkolenia można poprosić przełożonych, by po każdych zajęciach porozmawiali z uczestnikiem treningu, co się działo na szkoleniu, czego się nauczył, co może wykorzystać w swej pracy. Można poprosić uczestników, by wykonali „zadanie domowe” lub utrwalili zdobytą wiedzę za pomocą e-learningu.
Wychodząc tej potrzebie naprzeciw Kontekst HR International Group wprowadza do swej oferty szkolenia wykorzystujące e-learning.
E-learning ma zapewne tylu zwolenników, ilu przeciwników. Ta wykorzystująca nowe technologie metoda nauczania-uczenia się staje się coraz bardziej popularna.
Oponenci twierdzą: nie ma z kim podzielić się swoimi wątpliwościami i zadać nurtujące pytania; nic tak nie przekonuje, jak rozmowa z żywym człowiekiem – a jak tu gadać z maszyną? Trudno się do kolejnych lekcji zmotywować i utrzymać zapał, zwłaszcza przy formach e-learningowych trwających przez dłuższy czas (np. rok).
Jej sprzymierzeńcy mówią: możesz się uczyć w każdym miejscu i o każdej porze, nie musisz wyjeżdżać, dezorganizować swojego życia. Wiedza, którą zdobywasz, może być jak najbardziej aktualna i dopasowana do twojej specyfiki pracy. E-learning wykorzystuje narzędzia, które nie są ci obce – komputer, internet, telefon komórkowy. Uczysz się dzięki przyjaznym aplikacjom i zawsze możesz wrócić do danej lekcji, jeśli tylko potrzebujesz sobie coś przypomnieć.
Dziś e-learning może być wsparciem tradycyjnych zajęć prowadzonych na sali szkoleniowej: przed ich rozpoczęciem (by sprawdzić stan wiedzy uczestników), w trakcie (jako jedną z form zdobywania wiedzy) lub po zakończeniu (by utrwalić wiedzę bądź sprawdzić nabyte umiejętności). Może być też platformą wymiany spostrzeżeń między uczestnikami a prowadzącym szkolenie, wsparciem dla uczestników, motywatorem do wykorzystania nabytych na szkoleniu umiejętności. Może wzmocnić efekty szkolenia. I właśnie w tym celu Kontekst HR wprowadza nowe narzędzie do swej oferty.
A jak działa e-learning w naszej formule? Aby się o tym przekonać już dziś, zachęcam do zmierzenia się lekcją dotyczącą zlecania zadań. Życzę powodzenia!