Dlaczego wybierasz ten szampon, a nie inny? Korzystasz z tego operatora telefonicznego, a nie innego? Robisz zakupy w tym, a nie w innym sklepie? Posyłasz dziecko na te, a nie inne zajęcia pozalekcyjne?
Kiedy mamy wybór, kierujemy się różnymi kryteriami. Czasem wyglądem opakowania, składem, pojemnością opakowania lub zakresem usługi. W innych sytuacjach: naszym nastrojem, pogodą bądź zyskiem, który uzyskamy korzystając z tego produktu (usługi). Bierzemy też pod uwagę cenę. Ale czy zawsze? Co się dzieje, jeśli dwa produkty mają taką samą cenę?
Kiedy jesteśmy w stanie zapłacić dużo? Często wtedy, gdy uznajemy, że produkt jest wart swojej ceny, ma według nas „super jakość”. Wiemy, że będziemy mieć możliwość cieszenia się tym przedmiotem długo, a zakres usługi będzie dokładnym odzwierciedleniem naszych potrzeb. Każdy pewnie przeżył taką sytuację, gdy spoglądając na dany produkt (usługę), pomyślał: „Tak, to jest właśnie to! To jest właśnie dla mnie”. I ostatnią rzeczą, którą zrobił w tym momencie, był rzut oka na cenę.
Co można zrobić, by produkty (usługi), za które jesteśmy odpowiedzialni w pracy, miały dla naszych klientów wysoką jakość? Taką, by głównie nią kierowali się przy wyborze? Jak sprawić, by cała organizacja zaangażowała się w osiąganie wybitnej jakości? By każdemu pracownikowi zależało na wykonywaniu swojej pracy dobrze? A co ja mogę zrobić, by zwiększyć jakość swojej pracy? Co mogę robić lepiej? Jak mogę osiągać lepszą jakość?
O tych i o innych dylematach dotyczących jakości ma nam przypominać wrześniowa tapeta. Mam nadzieję, że oprócz refleksji, przyniesie także dobre rozwiązania.
Pobierz tapety w zależności od twojego rozmiaru ekranu:
800×600 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1024×768 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1280×800 (lub wersja 2, bezkalendarza)
1280×1024 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1440×900 (lub wersja 2, bez kalendarza)
W zależności od systemu, z jakiego korzystacie, instrukcje do zmiany tapety na pulpit znajdziecie pod następującymi linkami: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OSX.