
Opowiadanie historii jest najbardziej naturalnym sposobem komunikacji. Przed wynalezieniem pisma około 10.000 lat temu tą metodą przekazywano najważniejsze dla danej wspólnoty wartości, mity i informacje. Potem opowiadanie historii stało się podwaliną literatury, poczynając od tych najważniejszych tekstów, jak choćby Biblii, na bajkach dla dzieci kończąc. Dzisiaj storytelling wraca jako skuteczne narzędzie, doskonale wpisujące się w pracę menedżerów i sprzedawców. Storytelling robi karierę. Ale przede wszystkim jest jak dotąd mało docenianym, lecz niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji, perswazji i przywództwa.
Celem programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które sprzedają?” jest dostarczenie wiedzy i przećwiczenie umiejętności niezbędnych do wykorzystywania storytellingu jako narzędzia skutecznej sprzedaży.
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:
- Wiedział, co to jest storytelling i dlaczego jest tak skutecznym narzędziem sprzedaży,
- Znał siedem zasad tworzenia opowieści sprzedażowych,
- Wiedział, w jaki sposób szukać inspiracji do tworzenia opowieści, które sprzedają,
- Znał przykłady skutecznego zastosowania storytellingu w sprzedaży,
- Umiał przygotować skuteczne opowieści sprzedażowe,
- Potrafił zastosować storytelling w trakcie rozmów sprzedażowych z klientami, jako narzędzie budowania relacji, prezentacji produktu, odpowiadania na trudne pytania i zastrzeżenia klientów.
Tematyka programu „Storytelling – jak opowiadać historie, które sprzedają?”:
- Czym jest storytelling?
- Siedem żelaznych zasad storytellingu
- Jak zbudować pasjonującą opowieść?
- Storytelling w prezentacji sprzedażowej
- Storytelling jako narzędzie odpowiadania na trudne pytania i radzenia sobie z zastrzeżeniami,
- Czynnik wizualny i wokalny w storytellingu.