
„Umiejętnie udzielany feedback czyni menedżera skutecznym”.
Kiedy feedback jest dobry? Feedback jest właściwie udzielony, jeśli w konsekwencji przyniesie taką zmianę zachowania lub działania pracownika, na jakiej nam zależy. Kiedy osiągamy taką sytuację?
Aby udzielić feedbacku skutecznie musimy pamiętać o kilku elementach. Musimy właściwe wybrać moment na rozmowę, przemyśleć ją, zastanowić się na co dobrego, nieprawidłowego chcemy zwrócić uwagę, jakie są fakty. Najważniejszą jednak sprawą jest przedstawienie naszego celu. Celu udzielenia informacji zwrotnej. Jeśli nie powiem, po co cała ta rozmowa, to mogę sprawić, że moje intencje zostaną źle zrozumiane – a tym samym feedback nie będzie skuteczny.
Podając cel nie ograniczajmy się do ogólników (np. „chcę z tobą porozmawiać o raporcie”), lecz wyjaśniajmy, dlaczego zależy nam na tej rozmowie (np. „chcę z tobą porozmawiać o ostatnim raporcie, ponieważ bardzo zależy mi na tym, by w przyszłości jego przygotowanie nie sprawiało ci problemu”, „chcę porozmawiać o twoich kontaktach z klientem, ponieważ bardzo ważne jest dla mnie, byś umiał rozmawiać z trudnymi klientami”).
I o tym ma nam przypominać majowa tapeta. Zachęcam do zainstalowania jej na własnym komputerze.
Więcej na ten temat w najnowszych artykułach:
Pobierz tapety w zależności od twojego rozmiaru ekranu
800×600 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1024×768 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1280×800 (lubwersja 2, bez kalendarza)
1280×1024 (lub wersja 2, bez kalendarza)
1440×900 (lub wersja 2, bez kalendarza)
W zależności od systemu, z jakiego korzystacie, instrukcje do zmiany tapety na pulpit znajdziecie pod następującymi linkami: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OSX.