Który z tych pomysłów zastosujesz w swojej firmie?

Czy 128 lat to długo? A 115? Albo 95? Dla firmy to długo zważywszy, że aż 80% z nich upada w ciągu pierwszych dwóch lat swojej działalności.

Są na świecie takie firmy, które ukształtowały wyobraźnię całych pokoleń. Ich siłą jest to, że dotrzymują kroku zmieniającemu się światu. Podziwiamy je za długowieczność i szanujemy za ciągły rozwój. Np. Coca-Cola działa nieprzerwanie od 128 lat, Ford od 115, Disney od 95.

Co takiego mają Coca-Cola, Ford i Disney, że przetrwały wybuchające wojny i kryzysy, zmieniające się mody i technologie? Ile możesz się nauczyć od firm, które od dziesięcioleci wygrywają na ciągle przeobrażającym się rynku? Pomyśl tylko!

A teraz wyobraź sobie, ile mógłbyś się nauczyć od firmy, która działa z sukcesem od 1300 lat? Tak, tak, nie pomyliłeś się – od 1300 lat! 10 razy dłużej niż Coca-Cola i aż 65 razy dłużej niż Google!!! Hotel Hoshi Ryokan w Komatsu w Japonii to najstarsza firma świata, istnieje nieprzerwanie od 718 roku. A prowadzi go już 52 pokolenie tej samej rodziny.

Dla nas perspektywa pięciu lat wydaje się niewyobrażalnie odległa. Nie mamy wątpliwości, że za pół dekady nasze organizacje będą wyglądały zupełnie inaczej niż dzisiaj. Jaką rolę odegrają w nich nowe technologie? Jakie trendy zdominują zarządzanie? Jak zmienią się oczekiwania firm, w których pracują? Jakich kompetencji będziemy potrzebować? Już dziś musimy wiedzieć, w jaki sposób budować organizację, która będzie sprzyjała rozwojowi biznesu w 3. i 4. dekadzie XXI wieku.

Dlatego zaprosiliśmy głodnych dyskusji o przyszłości na HR lunch meeting we Wrocławiu pt. „Budowanie organizacji przyszłości. W jaki sposób HR może wzmacniać wartości w kulturze organizacyjnej firmy nastawionej na rozwój”. Swoje studia przypadków w budowaniu organizacji przyszłości zaprezentowały 116-letnia firma Diehl Controls i 81-letnią firmę Pratt & Whitney. Opowiedziały, jak odnosić sukcesy na runku w trzeciej dekadzie XXI wieku.

Alicja Wycisk-Kaleta, Senior HR Director Pratt & Whitney Polska, członek zarządu w Pratt & Whitney Rzeszów i Hamilton Sundstrand Polska, opowiedziała o zmianie kultury organizacyjnej na taką, która pozwala osiągać pracownikom i firmie ponadprzeciętne wyniki.

Natomiast Wojciech Paruzel, dyrektor operacyjny i członek zarządu firmy Diehl Controls Polska, mówił o wysiłku budowania organizacji turkusowej w Polsce.

Doskonałą prezentację perspektyw czasowych prof. Philipa Zimbardo przedstawił dr Sławomir Postek z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, zaś wyniki swoich badań nad pokoleniem milenialsów dr Monika Kwiecińska z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

To były tylko trzy godziny, a działo się więcej niż na niejednej całodniowej konferencji. Świetna atmosfera i otwarta dyskusja zrobiły swoje. Już nie możemy się doczekać kolejnej edycji HR lunch meetingów w 2019 roku.

Podczas HR lunch meetingu we Wrocławiu zebraliśmy 255 zł na leczenie podopiecznej fundacji Kawałek Nieba – chorej na glejaka Karoliny Marcinkowskiej. Pieniądze już trafiły do potrzebującej, która za naszym pośrednictwem najgoręcej dziękuje za wsparcie.