Prezentacja w windzie

Umiejętność skutecznego zaprezentowania swojej firmy wydaje się być dość prosta, ale na podstawie doświadczeń i obserwacji stwierdzam jednak, że dużo osób ma z tym kolosalny problem.

Kiedy od potencjalnego klienta pada prośba: „To proszę opowiedzieć o państwa firmie”, zazwyczaj odpowiedź jest mało przekonująca i zachęcająca. Często po takiej nudnej i nieciekawej prezentacji potencjalny klient traci bardzo szybko zainteresowanie współpracą. Czasami wręcz prezentacja wygląda jak dukanie wiersza na akademii szkolnej.

A przecież to dzięki prezentacji firmy możemy wywrzeć bardzo dobre pierwsze wrażenie na początku rozmowy. Jest to wyśmienity punkt wyjścia do dalszej rozmowy i skutecznej sprzedaży produktów i usług.

Przygotowując ciekawą i skuteczną prezentację, warto skorzystać z metody zwanej „prezentacja w windzie”. Jak ona działa? Wyobraźmy sobie następującą sytuację: wsiadamy do windy i spotykamy „grubą rybę”. Niewiarygodne, ale prawdziwe – jedziemy z osobą, którą chcemy pozyskać jako klienta. Mamy kilkanaście-kilkadziesiąt sekund. Co powiemy? W jaki sposób to zrobimy?

Główne zasady prezentacji w windzie:

  • Używamy maksymalnie 100. słów, a cała prezentacja powinna trwać od 30 do 90 sekund. Nie dłużej! Mówimy krótko i klarownie.
  • Prezentujemy dynamicznie i z entuzjazmem. Nasza mowa ciała ma tutaj decydujące znaczenie.
  • Treść prezentacji w windzie powinna zawierać następujące informacje:
  • Czym zajmuje się nasza firma? Jakie potrzeby konsumentów zaspakaja?
  • Jaki produkt lub usługę oferuje firma?
  • [i najważniejsza kwestia] Jakie są przewagi konkurencyjne naszej firmy, a w związku z tym jakie korzyści można odnieść, współpracując z nami? Trzy przewagi konkurencyjne powinniśmy umieć wyrecytować nawet obudzeni o trzeciej nad ranem.

Przepis bardzo prosty, a więc do dzieła!